Olejové čerpadlo u motoru „FIRE“ – demontáž a montáž

Olejové čerpadlo je u motoru „FIRE“ v koncovém krytu klikového hřídele na straně ozubeného řemenu motoru.


Demontáž

– Vymontujeme olejovou vanu.
– Vymontujeme klínový řemen.
– Vymontujeme ozubený řemen a kotouč ozubeného řemenu.



– Odšroubujeme a vyjmeme olejové čerpadlo. Přitom vyšroubujeme pět šestihranných šroubů 1.


Kontrola

– Ozubená kola olejového čerpadla protočíme rukou, a tím zkontrolujeme lehkost jejich chodu.



– Demontujeme ventil regulátoru tlaku. Přitom vyjmeme dopředu tlumič 1, všechny části omyjeme v palivu a znovu je nasadíme.
– Vymontujeme kryt olejového čerpadla a kola čerpadla změříme lístkovou měrkou. Vůle mezi skříní čerpadla a poháněným ozubeným kolem může být 0,08 až 0,2 mm.



– Vzdálenost mezi skříní a čelní plochou ozubených kol by měla být mezi 0,025 a 0,056 mm. To zkontrolujeme pravítkem a lístkovou měrkou, viz obr. Kryt olejového čerpadla opět našroubujeme.



– Případně opotřebený těsnící kroužek 1 vypáčíme a nasadíme nový kroužek pomocí trubky. Trubka musí mít stejný vnější průměr jako těsnící kroužek.


Montáž

– Vyčistíme základní plochy těsnění.
– Aby nové těsnění 2 lépe drželo, potřeme ho tukem a položíme na skříň čerpadla. Těsnící kroužek 1 namažeme mezi těsnícími chlopněmi tukem.
– Skříň čerpadla připevníme na klikový hřídel a našroubujeme momentem 15 Nm.
– Připevníme řemenici ozubeného řemenu. Upevňovací šroub utáhneme momentem 70 Nm.
– Vložíme a napneme ozubený řemen.
– Namontujeme kryt ozubeného řemenu.
– Připevníme řemenici klínového řemenu, tři šrouby utáhneme momentem 15 Nm.
– Namontujeme olejovou vanu.
– Namontujeme a napneme ozubený řemen.
– Doplníme motorový olej.
– Připojíme k baterii kabel ukostření (–). Nařídíme palubní hodiny a případně zadáme kód proti odcizení rádia.
– Provedeme zkušební jízdu v délce nejméně 20 minut. Následně opticky zkontrolujeme těsnost motoru, zda někde neuniká olej, případně opatrně dotáhneme šrouby.



Obsah

WebZdarma.cz