Kontrola zapalovací cívky

Obě zapalovací cívky jsou upevněny na hlavě válců, popřípadě na hlavě motoru. Zapalovací cívky můžeme kontrolovat ohmmetrem.
– Pozor: je nezbytné vypnout zapalování.
– V případě potřeby odšroubujeme a sundáme kryt zapalovacích cívek.
– Ze zapalovacích cívek vytáhneme všechny připojovací kabely. Aby nedošlo k záměně při montáži, označíme koncovky a přípojky například lepící páskou.


Motory FIRE



– Zkontrolujeme primární odpor. Kontrolní hrot ohmmetru připojíme mezi kladný kontakt (označený +) a záporný kontakt (označený –). Požadovaná hodnota: 0,495 W až 0,605 W (ohmů). Udané hodnoty odporu platí při teplotě +20 °C.


– Zkontrolujeme sekundární odpor. Kontrolní hroty ohmmetru proto připojíme mezi oba výstupy vysokého napětí. Požadovaná hodnota: 6,66 kW až 8,14 kW (kiloohmů).


Motory o výkonu 133 PS



– Zkontrolujeme primární odpor. Kontrolní hrot ohmmetru připojíme mezi kladný kontakt (střední konektorový pásek) a střední kontakty (vnější konektorové pásky). Požadovaná hodnota: 0,45 W až 0,55 W (ohmů). Udané hodnoty odporu platí při +22 °C až +25 °C.


– Zkontrolujeme sekundární odpor. Kontrolní hroty ohmmetru připojíme mezi výstupy vysokého napětí zapalovacích svíček 1 a 4, pak 2 a 3. Požadovaná hodnota: 12 kW až 14,6 kW (kiloohmů).



Obsah

WebZdarma.cz