Alternátor – demontáž a montáž

Pozor: podle typu může být alternátor výměnný díl. To znamená, že poškozený alternátor může být odebrán při koupi opraveného nebo nového alternátoru jako protihodnota. Proto vezmeme starý kus s sebou k prodejci.
Důležité: při pracích na alternátoru od baterie vždy odpojíme ukostřovací (–) kabel. Pozor: po odpojení dojde k vymazání obsahů elektronických pamětí, např. chybového registru motoru nebo kódu rádia. Před odpojením doporučujeme přečíst si pokyny v části Baterie – demontáž a montáž.


Demontáž

– Odmontujeme kryt řemenice. Povolíme klínový řemen a stáhneme ho z řemenice pro pohon alternátoru.


– Odšroubujeme, případně vytáhneme kabel ze zadní strany alternátoru.
– Je-li montována, stáhneme z tělesa alternátoru vzduchovou hadici.


Upevnění alternátoru, motor FIRE (do výkonu 75 PS)

Upevnění alternátoru, motor o výkonu 90 PS

Upevnění alternátoru, vznětový motor

Upevnění alternátoru, motor o výkonu 133 PS
– Vyšroubujeme šrouby pro upevnění alternátoru. Vyjmeme alternátor.


Montáž

– Nasadíme alternátor a všechny šrouby utáhneme momentem 50 Nm. Nezapomeneme na podložky, viz obrázky.
– Zastrčíme do alternátoru vícepólový konektor. Přišroubujeme silný kabel.
– Namontujeme a napneme klínový řemen.
– K baterii připojíme ukostřovací (–) kabel. Případně nařídíme palubní hodiny a zadáme bezpečnostní kód rádia.



Obsah

WebZdarma.cz