Vzduchový filtr – demontáž a montáž

Motor nesmíme nikdy nechat běžet bez vzduchového filtru. To platí především pro vznětové motory s turbodmychadlem o výkonu 133 PS, protože i malé nečistoty mohou vést k závadám.


Demontáž – motory FIRE

– Vytáhneme hadici pro přívod vzduchu, předtím uvolníme hadicovou sponu. Pokud je zabudovaná svěrná spona, prostříhneme ji nůžkami a při montáži ji nahradíme šroubovací sponou.


– Stáhneme z kolena sání a z hlavy válců odvzdušňovací hadice klikové skříně, viz obrázek.
– Odšroubujeme dvě matice a sundáme je s podložkou.


– Ze vzduchového filtru vytáhneme nahoru západky uzávěru.


Montáž

– Zkontrolujeme pryžové těsnění mezi karburátorem a vzduchovým filtrem. Pokud má těsnění trhliny nebo je ztvrdlé, vyměníme ho.
– Nasadíme vzduchový filtr a matice našroubujeme. Podložíme podložky.
– Namáčkneme západky uzávěru.
– Nasuneme na koleno hadici od sacího potrubí a hlavy válců.
– Připojíme vzduchovou hadici a zajistíme ji hadicovou sponou.


Demontáž, zážehové motory od 90 PS



– Ze vzduchového filtru vytáhneme vzduchové hadice. Předtím našroubujeme a zasuneme hadicové spony.
– Odšroubujeme upevňovací matice a vypáčíme z upevňovacích třmenů vzduchový filtr. Nesmíme přitom ztratit podložky nebo distanční pouzdra.


Vznětový motor





Montáž

– Vzduchový filtr nasadíme na rozpěrku držáku vzduchového filtru. Nasadíme správně podložky a distanční pouzdra, viz obrázky. Utáhneme upevňovací matice.
– Nasuneme vzduchové hadice a upevníme je hadicovými sponami. Dáváme pozor na to, aby nevznikly žádné netěsnosti.



Obsah

WebZdarma.cz