Hlava čepu řídící tyče – demontáž a montáž

Pozor: dáváme pozor na pravý a levý vnitřní závit čepů hlav řídících tyčí.


Demontáž

– Označíme si barvou polohu předních kol vzhledem k náboji kola, abychom mohli vyvážená kola namontovat do původní polohy. Povolíme matice kol. Vozidlo přitom musí stát na zemi. Zvedneme předek vozidla a přední kola sundáme.
– Z hlavy čepu řídící tyče vyšroubujeme samojistnou matici.


– Běžným vytlačovacím zařízením C vytlačíme hlavu čepu řídící tyče A. B – řídící páka.


– Změříme hloubku našroubování 1 hlavy čepu řídící tyče a poznamenáme si ji.
– Uvolníme pojistnou matici. Šestihran řídící tyče přitom přidržujeme vidlicovým klíčem.
– Z řídící tyče odšroubujeme hlavu čepu řídící tyče. Pozor: dodatečně si poznamenáme počet otáček, abychom při montáži našroubovali čep stejně.


Montáž

– Čep řídící tyče našroubujeme podle poznamenaného rozměru nebo poznamenaného počtu otáček. Pojistnou matici zatím neutahujeme.


– Čep nasadíme do páky řízení a utáhneme ho novou maticí momentem 40 Nm.
– Utáhneme pojistnou matici hlavy čepu řídící tyče. Šestihran řídící tyče přitom přidržujeme vidlicovým klíčem.
– Přední kola nasadíme tak, aby se kryly značky provedené při demontáži. Předtím lehce namažeme středící uložení ráfku na náboji kola vazelínou na válečková ložiska. Našroubujeme kola. Spustíme vozidlo na kola a utáhneme matice kol křížem přes střed momentem 90 Nm.
– Necháme proměřit geometrii vozidla, v případě potřeby necháme nastavit sbíhavost (práce pro odborný servis).



Obsah

WebZdarma.cz