Nesprávně opotřebené pneumatiky



– Na předních kolech se pláště pneumatik více opotřebovávají po obvodu než na střední ploše běhounů. Stejně tak může být výraznější opotřebení obvodu pláště dáno sklonem vozovky (levé kolo: opotřebený vnější okraj, pravé kolo: opotřebený vnitřní okraj).
– Nestejnoměrné opotřebení pneumatik je většinou důsledkem příliš malého nebo příliš velkého tlaku v pneumatikách, ale může být způsobeno špatným seřízením nebo vyvážením kol, závadou tlumičů pérování nebo poškozením ráfků.
– Pneumatiky hustíme vždy na předepsaný tlak. Kontrolu tlaku v pneumatikách provádíme každé čtyři týdny.
– Měříme tlak jen u studených pneumatik. Se stoupajícím zahřátím během rychlé jízdy tlak v pneumatikách stoupá. Vypouštět vzduch ze zahřátých pneumatik není správné.
– Při příliš vysokém tlaku v pneumatikách se střední plocha běhounu pneumatiky opotřebovává rychleji, protože vnitřní tlak v pneumatice způsobuje větší vyklenutí.
– Při příliš nízkém tlaku v pneumatikách dosedá běhoun na vozovku silněji po obvodech pláště a střed běhounu pneumatiky se mírně prohne dovnitř. Tím dojde k silnějšímu opotřebení obvodů pláště.
– Pilovité opotřebení profilu pneumatiky je zpravidla způsobeno přetížením vozidla.


– Chybné seřízení a vystředění kol způsobí typické opotřebení pneumatiky, ze kterého lze poznat příčinu závady.



Obsah

WebZdarma.cz