Péče o pneumatiky

Obecně platí, že pneumatiky uchovávají ve své „paměti“ každé nevhodné a špatné zacházení. To platí zejména o rychlém a častém přejíždění obrubníků chodníku nebo hran kolejnic. To vede dříve nebo později k poškození pneumatiky.


Čištění pneumatik

– Pneumatiky nesmíme čistit proudem páry. Přiblížením parní trysky k plášti i jen na několik sekund poškodíme povrch pneumatiky, zejména tehdy, když vzápětí použijeme studenou vodu. Takto poškozenou pneumatiku vyměníme vzhledem k bezpečnosti provozu.
– Vyměníme také pneumatiku, která byla delší dobu ve styku s olejem nebo vazelínou. V takto poškozeném místě pneumatika nabobtná, ale později zaujme původní tvar a vypadá jako nepoškozená. Ztratí však svoji elastičnost a nosnost a dříve nebo později dojde k poškození pneumatiky.


Skladování pneumatik

– Pneumatiky uchováváme v chladu, tmě, suchu a pokud možno bez zatížení. Nesmějí přijít do styku s mazivy a olejem.
– Pneumatiky skladujeme v garáži nebo ve sklepě ve vodorovné poloze, nebo zavěšené.
– Před demontáží kol zvýšíme tlak v pneumatice asi o 0,3 až 0,5 bar (30–50 kPa).
– Pro zimní pneumatiky používáme vlastní ráfky. Nevyplatí se přemontovávat pneumatiky na jiné ráfky.


Zajetí pneumatik

Nové pneumatiky mají velice hladký povrch. Z tohoto důvodu je musíme zajet. Během zajíždění se povrch pneumatik zdrsní. Během prvních 300 km bychom proto měli jezdit s novými pneumatikami velice opatrně a pomalu, obzvláště za vlhka.


Sněhové řetězy

Použití sněhových řetězů je povoleno jen na hnací nápravě (přední nápravě).
Se sněhovými řetězy nesmíme jet rychleji, než 50 km/h. Není-li na vozovce dostatečná vrstva sněhu nebo ledu, řetězy vždy ihned sundáme.
Měli bychom používat jen řetězy doporučené a dodávané firmou Fiat.



Obsah

WebZdarma.cz