Odtahování vozidla

– Souprava nářadí, umístěná pod podlahou zavazadlového prostoru, obsahuje šroubovací vlečný závěs. Tento závěs můžeme v případě potřeby našroubovat do závitu za zadním nebo předním nárazníkem.


– Vypáčíme šroubovákem kryt v předním nebo zadním nárazníku.
– Našroubujeme vlečné oko pevně až nadoraz do nárazníku.


Zásady pro odtahování vozidla

– Zapneme zapalování, aby byl odemčený volant a aby fungovala směrová světla, houkačka a případně stěrače.
– Zařadíme neutrál. U vozidel s automatickou převodovkou nastavíme řadící páku do polohy „N“.
– Vzhledem k tomu, že posilovač brzd je vyřazen z činnosti (funguje pouze při běžícím motoru), u vozidla s posilovačem brzd musíme silněji šlapat na brzdový pedál.
– U vozidel s posilovačem řízení musíme k otáčení volantem používat větší sílu, protože při vypnutém motoru posilovač řízení nefunguje.
– Tažné lano by mělo být pružné. Používáme pouze lana z umělých vláken nebo lana s pružným mezičlánkem.
– Doporučujeme používat vlečnou tyč, protože při vlečení na laně hrozí nebezpečí najetí vlečeného vozidla na vlečné vozidlo.
– U taženého vozidla zavřeme topení, větrání a okna, aby do něj nevnikaly výfukové plyny z vlečného vozidla.
– Zvláštnosti u vozidel s automatickou převodovkou: maximální rychlost vlečení je 50 km/h, maximální vzdálenost vlečení je 50 kilometrů. V opačném případě hrozí poškození automatické převodovky. Při nutnosti přesunu na větší vzdálenosti musíme vozidlo naložit na odtahový vůz. Pokud není v automatické převodovce olej, musíme u vozidla zvednout přední kola.


– Pozor: abychom nepoškodili automatickou převodovku, nesmíme vozidlo nikdy vléci tak, aby se přední kola otáčela pozpátku.


Roztahování vozidla (startování roztahováním)

Vozidla typu FIAT PUNTO nesmíme jiným vozidlem roztahovat nebo je roztlačovat, protože by došlo k poškození katalyzátoru. Nesmíme roztahovat ani vozidla s automatickou převodovkou.



Obsah

WebZdarma.cz