Olejová vana – demontáž a montáž



Demontáž

– Od baterie odpojíme kabel ukostření (–). Pozor: odpojením baterie vymažeme obsah elektronické paměti, například chybový registr motoru nebo kód rádia. Před odpojením doporučujeme přečíst si pokyny v části Baterie – demontáž a montáž.
– Nadzvedneme vozidlo a vypustíme motorový olej.
– Pokud je automobil osazen motorem „FIRE“, odšroubujeme od výfukového kolena a předního držáku přední výfukové potrubí. Spustíme potrubí o něco níže a zavěsíme je na drát, upevněný ke karosérii.
– Odšroubujeme spodní kryt ozubeného řemenu.
– Pokud je automobil osazen vznětovým motorem, sejmeme hadici vratného toku oleje turbodmychadla od podpěry olejové vany. Předtím vyšroubujeme hadicové spony.



– Odšroubujeme a vyjmeme olejovou vanu, případně ji opatrně odpáčíme šroubovákem. (Obrázek ukazuje olejovou vanu zážehových motorů do 90 PS.)


Montáž

– Řádně osušíme a očistíme těsnící plochy olejové vany a motoru. Případné nerovnosti na těsnící ploše olejové vany opatrně vyrovnáme.



– Motor „FIRE“: naneseme na sedlo olejové vany jedním tahem proužek silikonové těsnící plochy od DOW CORNING Q3-7057 (Fiat č. 5882442) o průměru 2,5 až 3,0 mm, viz obr. Otvory pro šrouby musí ležet na vnější straně. Můžeme použít i jiné univerzální těsnění, např. Curil. Pozor: po montáži olejové vany plníme olej nejdříve za jednu hodinu.
– Motory od 90 PS a vznětový motor: těsnění olejové vany vždy vyměníme. Nasadíme olejovou vanu, přitom dáváme pozor, abychom nepoškodili olejové čerpadlo.
– Nasadíme šrouby a matice a rukou je utáhneme. Dáváme pozor, aby těsnění nesklouzlo. U motoru „FIRE“ bychom neměli olejovou vanou po položení těsnění pohybovat.
– Následně utáhneme všechny šrouby momentem 10 Nm. Nesmíme je utahovat moc silně, mohli bychom rozmačkat těsnění.
– Motor „FIRE“: namontujeme výfukové potrubí.
– Vznětový motor: nasuneme hadici vratného toku oleje na podpěru olejové vany a upevníme ji hadicovou sponou.
– Namontujeme kryt klínového řemenu.
– Doplníme motorový olej.
– Spustíme vozidlo na kola.
– Připojíme k baterii kabel ukostření (–). Nařídíme palubní hodiny a případně zadáme kód proti odcizení rádia.
– Po zkušební jízdě si ověříme těsnost olejové vany, případně přitáhneme všechny šrouby.



Obsah

WebZdarma.cz