Stěrače



Přední stěrače.
1 – Motor stěračů
2 – Raménko stěrače
3 – Stírací lišta
4 – Šroub
5 – Matice, 15 Nm
6 – Podložka
7 – Plastikové víčko


Stírací gumy předních stěračů – výměna

Jestliže stěrače špatně stírají, vyměníme stírací gumy. V obchodě dostaneme kompletní stírací lišty (stírací guma s nosníky) i jednotlivé stírací gumy. Jestliže měníme pouze stírací gumy, dbáme na to, abychom neohnuli nosníky.


– Stírací guma drží ve dvou kovových kolejničkách 1, které musíme při rozebírání jednotlivě demontovat.


Demontáž

Pozor: při práci se stěrači vytáhneme klíček ze zapalování. Pohneme-li raménkem stěrače nebo hnacími táhly stěračů, může při nastavení klíčku zapalování v poloze „1“ dojít k iniciaci automatického nastavování do parkovací polohy. Raménka stěračů se potom pohybují, dokud se nedostanou do parkovací polohy. Hrozí nebezpečí úrazu.
– Odklopíme lištu stěrače a zaklapneme ji.
– Nastavíme lištu stěrače kolmo k raménku stěrače.


– Zmáčkneme pružnou svorku A a stáhneme lištu směrem dolů z háčku na raménku stěrače.
– Posuneme lištu nahoru a otvorem B ji sejmeme z háku na raménku stěrače.


– Na straně stírací gumy k sobě zmáčkneme obě kovové kolejničky (případně použijeme ploché kleště), vyjmeme je stranou z horních svorek a stírací gumu i s kolejničkami vytáhneme ze zbývajících svorek lišty stěrače.


Montáž

– Do jedné svorky volně vložíme novou stírací gumu bez přídržných kolejniček.


– Do stírací gumy zavedeme obě kolejničky tak, aby vybrání na kolejničkách ukazovala ke gumě a aby gumové výstupky zapadly do drážek.
– Obě kovové kolejničky a gumu zmáčkneme (plochými kleštěmi) a nasadíme je tak do další svorky. Obě raménka svorky musí zapadnout do drážek na stírací gumě.
– Přetáhneme lištu stěrače přes raménko a do háčku na raménku stěrače zaklapneme pružnou svorku.
– Sklopíme zpět raménko stěrače. Dbáme na to, aby stírací guma dolehla po celé délce na sklo.


Raménko stěrače a stírací guma zadního stěrače – výměna

Stírací gumu nelze jednotlivě vyměnit. Musíme vyměnit celé raménko.


Demontáž

Demontáž – Zapneme na chvíli zadní stěrač a vypneme ho, aby se raménko dostalo do krajní polohy.


– Stáhneme plastikový kryt. Odšroubujeme upevňovací matici – viz šipka – a stáhneme raménko z hřídele.


Zpětná montáž

– Nasadíme raménko stěrače tak, aby bylo v krajní poloze a momentem 15 Nm utáhneme matici.
– Nasadíme kryt.


Náplň do ostřikovačů

Náplň do ostřikovačů skel: vhodný je například GLACIDET (v letním nebo zimním provedení). Existuje též mrazuvzdorná kapalina k odstraňování námrazy ARKTVEL z Velvany, a.s., Velvary.



Obsah

WebZdarma.cz