Výfuková soustava



Výfuková soustava zážehového motoru o výkonu 90 PS




1 – Držák potrubí na spodku vozidla
2 – Pryžové upevnění
3 – Přední výfukové potrubí
4 – Katalyzátor
5 – Zadní výfukové potrubí
8 – Ploché těsnění
7 – Lambda sonda
8 – Svorka


Přední výfukové potrubí s katalyzátorem – vznětový motor




1 – Držák potrubí na spodku vozidla
2 – Pryžové upevnění
3 – Přední výfukové potrubí
4 – Katalyzátor
5 – Zadní výfukové potrubí
6 – Ploché těsnění


Přední výfukové potrubí s katalyzátorem – FIAT PUNTO GT



1 – Držák výfukového potrubí na spodku vozidla
2 – Pryžové uchycení
3 – Přední výfukové potrubí
4 – Katalyzátor
5 – Zadní výfukové potrubí
6 – Ploché těsnění
7 – Lambda sonda
Výfukovou soustavu tvoří přední část výfukového potrubí, katalyzátor, zadní část potrubí se středním a hlavním tlumičem výfuku.
Funkci katalyzátoru u zážehových motorů řídí lambda sonda, která je zašroubována ve výfukovém potrubí před katalyzátorem.
Přední výfukové potrubí je u zážehových motorů přišroubováno k výfukovému kolenu a u zážehových motorů a vozidel PUNTO GT k turbodmychadlu. V případě opravy výfukového potrubí můžeme vyměňovat i jednotlivé části. Při montáži výfukového potrubí namontujeme zpět pouze nové samojistící matice a těsnění. Pryžové závěsy a dorazy zkontrolujeme, zda nejsou porézní nebo jinak poškozené. Poškozené závěsy vyměníme. Při montáži nového výfukového potrubí doporučujeme vyměnit i všechny úchytné prvky.



Obsah

WebZdarma.cz